پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 226199
۷۵ درصد از تعهدات ايجاد شغل در چهارمحال و بختياري اجرايي نشده است
تاریخ انتشار : 1395/06/14 17:59:40
نمایش : 1003
مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري گفت: با گذشت نيمي از سال تنها ۲ هزار ۲۹۷ شغل ايجاد شده که براساس پيش‌بيني‌هاي انجام شده ۷۵ درصد از تعهدات ايجاد شغل در استان اجرايي نشده است.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، عباس جزايري در کارگروه اشتغال و سرمايه‌گذاري استان اظهار داشت: سال گذشته دستگا‌ه‌هاي استان براي ايجاد 9 هزار و 112 شغل تعهد داده بودند که خوشبختانه در پايان سال موفق شديم 9 هزار و 560 شغل را در سامانه رصد ثبت کنيم.

وي با اشاره به اينکه امسال نيز بايد 9 هزار و 112 شغل جديد در سامانه رصد استان ثبت شود، افزود: متأسفانه با گذشت نيمي از سال تنها 2 هزار و 297 شغل در سامانه رصد ثبت شده و اين نشان مي‌دهد که تا به امروز دستگاه‌هاي اجرايي و اداري استان 25 درصد از تعهد خود را عملي کرده‌اند.

مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري بيان کرد: علت اين امر به دليل ثبت نشدن برخي از مشاغل ايجاد شده در سامانه رصد و همچنين صرف مدت زمان چند ماهه در ابتداي سال براي کارگروه‌ رفع موانع توليد و ستاد اقتصاد مقاومتي در استان بوده است که کارفرمايان اين حوزه‌ها نتوانستند اشتغالي را که تعهد کرده بودند ايجاد کنند.

جزايري خاطرنشان کرد: برخي دستگاه‌ها مانند دانشگاه علوم پزشکي شهرکرد، راه و شهرسازي، فني و حرفه‌اي، بنياد شهيد، ورزش و جوانان، دانشگاه شهرکرد و شرکت آب منطقه‌اي استان توانسته‌اند اشتغالي بيش از آنچه که تا پايان مردادماه براي آن‌ها تعيين شده بود، ايجاد کنند.

وي با اشاره به سخن برخي مديران مبني بر متوازن نبودن تعهد اشتغال بين دستگاه‌هاي مختلف استان تصريح کرد: امکان بررسي و بازنگري مجدد در ميزان اشتغال پيش‌بيني شده براي دستگاه‌ها وجود دارد و اگر دستگاهي بتواند اشتغال بيشتري علاوه بر آن چه تعهد داده است ايجاد کند قطعاً اين کار را انجام مي‌دهيم.

مديرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعي چهارمحال و بختياري با بيان اينکه سال گذشته 70 ميليارد ريال وام بدون بهره براي مشاغل خانگي به اداره کل کار،تعاون ورفاه اجتماعي استان اختصاص يافته بود، خاطرنشان کرد: سهم بانک ملت از اين مبلغ 15 ميليارد ريال و سهم بانک ملي 55 ميليارد ريال بود که 10 دستگاه استان افراد واجد شزايط را براي دريافت تسهيلات معرفي نمودند.

جزايري تصريح کرد: بانک ملت 80 درصد سهم خود از اين تسهيلات را به متقاضيان پرداخت کرده و بايد تا يک ماه آينده براي 20 درصد باقي‌مانده نيز اقدامات لازم را انجام دهد تا اگر فردي بنا به هر دليلي قادر به دريافت وام نبود، افراد واجدالشرايط ديگري معرفي شوند.

منبع:تسنيم

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html